کتابخانه عمومی الغدیر

کرمانشاه
کتابخانه عمومی الغدیر

وبلاگ اختصاصی کتابخانه عمومی الغدیر کرمانشاه

مسئول کتابخانه: بیژن راستی فر

ساعات کار کتابخانه در طول هفته از ساعت 8 صبح تا 19:30،
روزهای پنجشنبه از ساعت 8 تا 13:30ظهر می باشد.

شرایط عضویت :
یک قطعه عکس
کارت ملی
55000ریال

موارد تخفیف
1-رایگان:خانواده محترم شهداء،افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی،بسیج فعال،بازنشستگان،ایثارگران،جانبازان و خانواده های آنان

2-نیم بهاء:دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی،دانش آموزان راهنمایی و عضویت خانوادگی 3 نفر و بیشتر.کتابداران سایر ارگانها با ارائه کارت شناسایی

آدرس: بلوار طاق بستان حوزه علمیه امام خمینی (ره)

تلفن تماس : 34226245

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

10 مهر سالروز بزرگداشت اسرا و مفقودین ایران


عظمت روز اسرا و مفقودان در کلام رهبری



مقام معظم رهبری در تجلیل مقام اسیران جنگ تحمیلی می فرماید:

اسرای ما از آن کسانی هستند که نامشان در تاریخ انقلاب و ایران جاودانه خواهد ماند . اینکه اسلام می فرماید: «وَ لِلّهِ الْعِزَّهُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُوءْمِنینَ» یک وجه از عزت مؤمنین همین است. مؤمن در سخت ترین شرایط هم احساس می کند عزیز است و احساس ذلت نمی کند و خودش را نسبت به دشمن، خوار احساس نمی کند؛ چون اقتدار معنوی و درونی خودش را حفظ کرده است و از دست نداده است. عزیزان ما که در بند هستند، این اتکای به نفس و عزت نفس و قدرت درونی و داخلی را حفظ کردند و توانستند در همه شرایط، آن عزت و استحکام درونی و شخصیت و هویت مسلمانی خودشان را حفظ کنند و دشمن از اینکه بتواند آنها را ذلیل کند و درهم شکند و خردشان کند، ناتوان و عاجز شده است. رزمندگان عزیز فقط در میدان جنگ نبود که مثل شیر شجاعت نشان می دادند، بلکه در اسارت گاه هم همان شیران شجاع و قوی باقی ماندند.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۰:۵۰
کتابخانه عمومی الغدیر کرمانشاه

آشنایی با واقعه عاشورا


واقعه عاشورا,آشنایی با واقعه عاشورا,ماه محرم, روز دهم ماه محرم

عاشورا روز دهم ماه محرم است. شهرت این روز نزد شیعیان به دلیل وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است که با گاه‌شماری هجری خورشیدی این روز مطابق است با ۲۱ مهر ۵۹
در این روز امام حسین (ع) و یارانش در واقعه کربلا در جنگ با لشکر یزید به شهادت رسیدند و مسلمانان در آن روز سوگواری می‌کنند.


سابقهٔ سوگواری و برپایی عزاداری برای حسین بن علی (ع) به اولین روزهای بعد از عاشورا، در محرم سال ۶۱ هجری می‌رسد.
اولین مراسم سوگواری را حضرت زینب (س) در مسجد کوفه بر امام حسین (ع) برگزار کرد. قبل از آن در کنار اجساد شهدا در کربلا برگزار شد.


روز دهم محرم، روز شهادت سالار شهیدان و فرزندان و اصحاب او در کربلا است. عاشورا در تاریخ جاهلیت عرب، از روزهای عید رسمی و ملی بوده و در آن روزگار، در چنین روزی روزه می‌گرفتند، روز جشن ملی مفاخره و شادمانی بوده است و در چنین روزی لباس‌های فاخر می پوشیدند و چراغانی و خضاب می‌کردند.


در جاهلیت، این روز را روزه می‌گرفتند. در اسلام، با تشریع روزه رمضان، آن روزه نسخ شد.
در فرهنگ شیعی، به خاطر واقعه شهادت امام حسین (ع) در این روز، عظیم ترین روز سوگواری و ماتم به حساب می‌آید که بزرگترین فاجعه و ستم در مورد خاندان پیامبر (ص) انجام گرفته و دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) این روز را خجسته شمرده به شادی می‌پرداختند، اما پیروان خاندان رسالت، به سوگ و عزا می‌نشینند و بر کشتگان این روز می‌گریند.


امامان شیعه، یاد این روز را زنده می‌داشتند، مجلس برپا می‌کردند، بر حسین بن علی(ع) می گریستند، آن حضرت را زیارت می‌کردند و به زیارت او تشویق و امر می کردند و روز اندوهشان بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۰:۴۴
کتابخانه عمومی الغدیر کرمانشاه


سی و یکم شهریور آغاز هفته دفاع مقدس



در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.


دفاع مقدس,آغاز هفته دفاع مقدس,31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس


هفته دفاع قدس گرامی باد

کتابخانه عمومی الغدیر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۰:۳۷
کتابخانه عمومی الغدیر کرمانشاه