کتابخانه عمومی الغدیر

کرمانشاه
کتابخانه عمومی الغدیر

وبلاگ اختصاصی کتابخانه عمومی الغدیر کرمانشاه

مسئول کتابخانه: بیژن راستی فر

ساعات کار کتابخانه در طول هفته از ساعت 8 صبح تا 19:30،
روزهای پنجشنبه از ساعت 8 تا 13:30ظهر می باشد.

شرایط عضویت :
یک قطعه عکس
کارت ملی
55000ریال

موارد تخفیف
1-رایگان:خانواده محترم شهداء،افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی،بسیج فعال،بازنشستگان،ایثارگران،جانبازان و خانواده های آنان

2-نیم بهاء:دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی،دانش آموزان راهنمایی و عضویت خانوادگی 3 نفر و بیشتر.کتابداران سایر ارگانها با ارائه کارت شناسایی

آدرس: بلوار طاق بستان حوزه علمیه امام خمینی (ره)

تلفن تماس : 34226245

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

عناوین روزهای هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر

قرآن کریم افراد را به احیای این اصل تحریض و تشویق می فرماید :

« ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ از شما باید امّتی باشد که به سوی خیر و خوبی دعوت کند و امر به معروف و نهی از منکر نماید و آنان رستگار شدگان هستند.»

با تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفایش ، بدین وسیله عناوین روزهای هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر مصادف با هفته اول محرم الحرام اعلام می گردد :

 روز اول ماه محرم الحرام : وحدت کلمه و حمایت از امت اسلامی و دشمن ستیزی

روز دوم ماه محرم الحرام : حمایت از کالای ایرانی

روز سوم ماه محرم الحرام : حمایت از آمران به معروف

روز چهام ماه محرم الحرام : تقویت مساجد در تربیت نسل جوان

روز پنجم ماه محرم الحرام : خودباوری و خوداتکایی

روز ششم ماه محرم الحرام : تقویت مدیریت جهادی و سلامت محیط اداری

روز هفتم ماه محرم الحرام : حمایت از سبک زندگی ایرانی

ستاد امر به معروف و نهی از منکر


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۷ ، ۰۷:۵۷
کتابخانه عمومی الغدیر کرمانشاه

      

حماسه حسینی در یک نگاه

شهید مرتضی مطهری قدس سره که با دغدغه خاص به بررسی موضوعات اسلامی می پرداخت، نسبت به حادثه عاشورا حساسیت و عنایت فوق العاده ای داشت. گر چه در این باره تألیف و اثری مکتوب توسط خود استاد نیست، اما گویا آنچه در نظر داشته بر قلم جاری کند، در سخنرانیهای خود اظهار نموده است. «حماسه حسینی» عنوان سه جلد کتاب از استاد شهید است. این مجموعه مشتمل بر سخنرانیها و یادداشتهای ابتدایی و غیر تفصیلی استاد مطهری است که از حدود سال 1347 تا 1356 شمسی ایراد و نوشته شده و تاکنون بیش از سی نوبت به چاپ رسیده است. این کتاب با عنوان «الملحمةُ الحسینیه» به عربی ترجمه شده و به نام مترجم تصریح نشده است.

از آنجا که استاد شهید در لابه لای جلدهای اول و دوم، و بخش آخر جلد سوم بر کتاب شهید جاوید ایراداتی داشته و دیدگاههای آن را رد نموده است، نویسنده شهید جاوید در انتقاد از حماسه حسینی کتابی با عنوان «نگاهی به حماسه حسینی استاد مطهری» نوشته و ضمن تأیید انتقادهای استاد مطهری از تحریفات و خرافات بسته شده بر این نهضت، با زبان علمی به ردّ انتقادهای شهید مطهری پرداخته و آن گاه پاره ای از منقولات تاریخی کتاب «حماسه حسینی» را مورد نقد قرار داده است.

«حماسه حسینی» تاریخ نگاری نیست، بلکه تحلیل تاریخ است و در آن به جنبه درس آموزی و الگوگیری از قیام امام حسین علیه السلام و لزوم پیراستن آن از تحریفات تکیه و تأکید شده است.

از آنجا که استاد مطهری خود عهده دار فراهم کردن این کتاب نشده و فرصت تجدید نظر در مطالب آن را نیافته و مطالب آن را به تدریج گفته و نوشته بود، مسامحاتی در آن یافت می شود. با این وصف نکاتی جدید و ارزشمند در کتاب وجود دارد که می توان آن را در شمار کتابهای مهم قلمداد کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۵۹
کتابخانه عمومی الغدیر کرمانشاه

  

راستی فر مسئول کتابخانه الغدیر  گفت: هدف از نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی توسعه گفتمان فرهنگی در جامعه است . وی اظهار داشت این نمایشگاه به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر در محل کتابخانه برگزار شده و از استقبال چشمگیری برخوردار بود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۳۳
کتابخانه عمومی الغدیر کرمانشاه

نشست کتابخوان

  در شهریور ماه نشست کتابخوان در محل کتابخانه الغدیر کرمانشاه برگزارشد. این نشست با هدف ترویج مطالعه و کتابخوانی، به اشتراک­ گذاری کتاب­های خوانده ­شده و معرفی کتاب­های مفید و کاربردی انجام شد. آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم، بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی از سیاست ­های طرح کتابخوان است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۷ ، ۰۸:۵۱
کتابخانه عمومی الغدیر کرمانشاه

در روز یکشنبه مورخ 97/6/4 در محل کتابخانه عمومی الغدیر نشست حلقه مطالعاتی با موضوع تربیت برگزار شد. این نشست با حضور تعدادی از اعضای فعال کتابخانه برگزار شد.  مسئول کتابخانه هدف از برگزاری این نشست ها را فراهم نمودن بستر لازم جهت نقش آفرینی در ترویج مرزهای علم و کمک به ارتقاء سطح علمی شرکت کنندگان عنوان نمود. 

 راستی فر گفت: در این نشست ها هریک از شرکت کنندگان می توانند به معرفی گزیده ای از کتاب مورد علاقه خود  بپردازند. درادامه هریک از حاضران در جلسه نظر و دیدگاه خود را در خصوص موضوع و زمان برگزاری نشست حلقه مطالعاتی مطرح نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۱۱
کتابخانه عمومی الغدیر کرمانشاه